9. ročník
Kontaktní e-mail pro zasílání některých zadaných úkolů: koukoly.seznam.cz
WB - zkratka pro workbook- pracovní sešit
SB - zkratka pro student´s book - učebnice
e-mail: koukoly@seznam.cz
ÚKOLY od 8. 6. do 12. 6.
WB 64/1 - podle smyslu věty dejte slovesa do těchto časů: minulý, minulý průběhový, předpřítomný (začal v minulosti a trvá)
WB 64/2 - going to = už naplánovaná budoucnost
WB 64/ 3 - podmínkové věty - co udělaš, když...
WB 64/4 - napiš otázky k odpovědím
WB 64/5 - Doplňte věty vlastními slovy. Sloveso musí mít koncovku -ing!
WB 65/6 - Přepište věty do trpného rodu = původce děje není zmíněn
WB 65/ 7 - Nepřímá řeč - nezapomeňte na posun časů!
Všechna cvičení mi odešlete na mail.
ÚKOLY od 1. 6. do 5. 6.
WB 62/1, 2, 3 - opět pozor na posun časů v nepřímé řeči!
WB 63/5 + Nalepte si vedle cvičení prázný papír a věty na něj přeložte do češtiny.
ÚKOLY od 25. 5. do 29. 5. 2020
Frázová slovesa: naučte se ze slovíček 6C
WB 58/1 - dopňte z nabídky předložku ke frázovému slovesu
WB 58/ 2 - doplňte z nabídky vždy dvě předložky ke slovesu
Nepřímé otázky = sděluji, že se někdo ptal na něco. Nastává zde posun časů do minulosti, jako u nepřímé řeči. Krátlou teorii si nastudujte v prac sešitě 73/6.3
WB 58/3, 4
Celou stranu 58 odeslat ke kontrole.
ÚKOLY od 18. 5. do 22. 5. 2020
Učivo: nepřímá řeč se slovesy "tell" a "say"
Použití:
TELL - říct někomu, že...tell me that..., tell us that..., tell him that..., tell her that...
SAY - říct něco/říct, že...say that...
WB 56 a 57 - pošlete
Tabulka s plněním úkolů ke 13. 5. 2020:
ÚKOLY od 11. 5. do 15. 5. 2020 - pošlete
Přečtete si skutečný příběh v učebnici str. 70 a písemně odpovězte na otázky v úkolech
70/1, 2 a 71/3,4.
ÚKOLY od 4. 5. do 8. 5. 2020- pošlete
Nepřímá řeč- podívejte se na teorii zde:
https://www.youtube.com/watch?v=rcxytsa8CbI
WB 54/ 1-3 (+slovíčka lekce 6A)
ÚKOLY od 27. 4. do 30. 4. 2020
Opakování:
WB 52/3
Wb 53/4, 5, 6
ÚKOLY od 20. 4. do 24. 4. 2020
WB 51 - všechna cvičení (musíte si k nim přečíst i 50/3)
SB 66/1 - doplňte trpný rod ve všech možných časech (viz zadání) podle smyslu příběhu. Cvičení neopisujte, stačí, když si do sešitu zapíšete jednotlivá čísla s odpověďmi.
Obojí opět poslat ke kontrole. Nejléší je ofotit celou stránku, ne jednotlivá cvičení, abych těch souborů neměla moc. Děkuji.
Ke dnešnímu datu 9. 4. 2020 mi aspoň nějaké úkoly odevzdali:
9. A - Jaborník, Hájek, Kynická, Mihulková, Plšek, Málek, Vymazal, Zehnalová, Kosík
9. B - Stávková, Doležal, Dufková, Ruprechtová, Rusmanová, Hiclová, Hamanová, Lanžhotská, Zapletal, Klementa, Sedláková
A co děláte vy ostatní? Žádám vás, abyste po každém týdnu posílali ofocené vypracované úkoly ke kontrole. Děkuji.
ÚKOLY od 13. 4. do 17. 4. 2020 - hotové strany sešitu ofoťe a pošlete
Naučit se slovíčka lekce 5C
WB 47/5, 6 - Trpný rod s modálními (pomocnými) slovesy. Po těchto slovesech vždy následuje sloveso být (be) + třetí tvar významového slovesa.
Př: It must be sold. - Musí se to prodat. (necessary = nutné) - cv. 6
It can be sold. Může se to prodat. (possible = možné) - cv. 6
It will be sold. - Prodá se to.
WB 48/1 - doplňte rozhovor na nádraží
WB 49/2 - Přiřaďte slova k obrázkům ze cv. 1. Pozor, na obrázcích jsou čísla v kroužku 1 - 14. K nim máte ta slova přiřazovat (ne číslo obrázku). V druhé části cvičení
ÚKOLY od 6. 4. do 10. 4. 2020
Pošlete mi ofocenou stranu 45 a já vám ji pošlu opravenou zpět.
Vypracujte:
WB 46/1, 2, 3
WB 47/4
Zkontrolujte si a opravte předcházející cvičení WB 42, 43
ÚKOLY od 25. 3 - 3. 4. 2020
SB 54/1 - vytvořte otázky v rozhovoru (čas, ve kterém má otázka být, vám napoví vždy odpověď Camerona.) Napište otázky do wordu nebo ofoťte čitelně!!! napsané na papíru a pošlete mi je na mail: koukoly.seznam.cz (Nazvěte prosím dokument svým příjmením, abych si to nemusela přejmenovávat. Někteří už poslali. Děkuji.)
WB 44 - 45 - všechna cvičení. Pokud nerozumíte zadání v angličtině, přeložte si to přes překladač :-).
Cvičení 4 - 6 jsou o trpném rodu (The passive voice) Vysvětlení gramatiky je v prac. sešitě str. 71-72.
Zkrácený výklad: trpný rod se tvoří slovesem být + slovesem ve 3. tvaru (past participle). Sloveso být se mění podle času:
v min. č. - was/were - např: It was stolen. Bylo to ukradeno.
v přít. č. - am/is/are - např: New houses are built. Staví se nové domy.
It is delivered every day. Rozváží se to každý den.
bud. č. - will be - např: It will be dicovered. Bude to objeveno.
předpřítomný č. - have been/has been - např: It has been watched for 10 years. Sleduje se to už 10 let.
24. 3. 2020 - ŘEŠENÍ ZADANÝCH ÚKOLŮ
Zkontrolujte si prosím dosud zadaná cvičení a OPRAVTE SI CHYBY! Nejlépe barevně.
SB 50/3
SB 50/4
WB 40/1-2
WB str.42-43 -progress check
Skenovaná cvičení - řešení